• o nas
  • oferta
  • portfolio
  • sklep
  • blog
  • kontakt
    • konfigurator
  • pracuj z nami
  • Obserwuj
  • Obserwuj
  • Obserwuj

Czy logo można stworzyć w jeden dzień?

utworzone przez Social Spot | maj 14, 2021 | Branding | 0 komentarzy

Patrząc na logo różnych marek mamy wrażenie, że to takie proste wymyślić logo. Ktoś kto projektował logo NIKE czy APPLE chyba nie miał za wiele pracy, prawda? Cóż… nic bardziej mylnego! Zwłaszcza w czasach kiedy na świecie jest miliony marek i każda chce przeciągnąć naszą uwagę na swoją stronę, wyraziste i wiele mówiące logo to podstawa sukcesu.

Praca nad logo od A do Z – case study: pre-opening restauracji Bombay

O nowym koncepcie restauracyjnym na mapie Trójmiasta dowiedziałyśmy się w lipcu 2020 roku. Wizja właścicieli: indyjska restauracja premium, lokalizacja tuż przy Molo w Sopocie, Szef Kuchni z New Dheli, kucharze z Indii, autentyczność, wysoka jakość produktów, piękne kolorowe wnętrze przepełnione aromatami prosto z dalekich Indii. Prośba o proste, minimalistyczne i eleganckie logo nawiązujące do jedzenia oraz oczywiście Indii.

Z taką informacją można by było w sumie usiąść do komputera i coś wymyślić. Nasza pierwsza prośba do właściciela restauracji była o numer telefonu do architekta, który projektuje wnętrze. Spójność to coś o co dbamy szczególnie, dlatego nie wyobrażałyśmy sobie zaprojektować logo w oderwaniu od wnętrza lokalu.

Wizualizacje, które otrzymałyśmy nas oszołomiły i mocno zainspirowały. Bez nich z pewnością nie udałoby nam się dojść do finalnego projektu, który powstał i zachwycił właścicieli.

Kto jest odbiorcą logo?

 

Kolejne pytanie, na które musiałyśmy sobie odpowiedzieć to: „Kto będzie gościem restauracji? Jaka jest estetyka tych osób? Jaki przekaz chcemy aby poszedł w ich kierunku?” Minimalizm, prostota, elegancja. Jedzenie, restauracja, kolory Indii, złoto.

To taka bardzo wstępna burza mózgów. Do właściwej doszło jak usiadłyśmy we dwie (jeszcze wtedy byłyśmy dwie) i otworzyłyśmy swoje głowy 🙂

Jedzenie: przyprawy, warzywa, owoce, talerz, sztućce. Indie: słoń, kolory, gorąco, palmy, słońce, mandale, joga, zen, chilli, mango. Elegancja: złoto na butelkowo-zielonym lub ciemno-bordowym tle, elegancki font.

W ten sposób powstają nasze moodboardy:

Od początku nasze pomysły na logo oscylowały wokół napisu ozdobionego jednym elementem, który będzie zarazem symbolem restauracji. Tak powstały nam pierwsze propozycje:

Szalenie spodobały nam się rozety na ażurowych ścianach w wizualizacji architekta. Pomyślałyśmy, aby z litery O zrobić podobną rozetę w klimacie indyjskich mandali. Okrągły kształt skojarzył nam się też z talerzem. Obłe kształty w ogóle psychologiczne kojarzą nam się lepiej niż ostre. Dają większy komfort, poczucie bezpieczeństwa, są przyjaźniejsze w odbiorze 🙂 Tak powstała ostatnia propozycja:

 

To ona zachwyciła właścicieli restauracji. Rozetę dopracowywałyśmy jeszcze po konsultacjach z architektem, gdyż to ona ma stanowić symbol miejsca i być umieszczona w wielu miejscach w restauracji.

Animacja

 

Do tworzonej właśnie strony www potrzebowałyśmy też, aby nasza rozeta się animowała dodając naszemu projektowi efektu wow 🙂 Strona aktualnie jest w budowie. Jesteśmy na etapie projektowania kolażu, który ozdobi sufity restauracji. Ruszamy z komunikacją w social mediach. Niedługo pochwalimy się efektami naszej dalszej pracy przy tym projekcie.

 

Konkluzja

Tworzenie brandingu to proces kreatywny od wizji właścicieli, poprzez inspirację nie tylko branżą czy wizją, ale też wnętrzem miejsca, aż po proces wykonawczy, akceptacji, poprawek. To z pewnością nie praca na 1 dzień.

To co cieszy nas najbardziej, to to, że mamy wpływ na budowanie wizerunku marki od samych podstaw poprzez wszelkie ważne elementy jak strona, koncepcja graficzna, aż po social media. To gwarantuje pełną spójność 🙂

 

Macie jakieś pytania / uwagi? Dajcie znać w komentarzu.

Pozdrawiamy!

 

Share on Facebook Share
Share on LinkedIn Share
Share on Pinterest Share
Send email Mail
Print Print

Prześlij komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze wpisy

  • Jak robić social media z pomysłem – case study Hotele Arche
  • Jak nazwać swoją firmę – nazwą własną czy nazwiskiem
  • Jak za darmo zdobyć 6000 followersów w 12 dni?
  • Zdjęcia telefonem w Vogue? Da się?
  • Czy logo można stworzyć w jeden dzień?

Kategorie

  • Biznes
  • Branding
  • Social Media
  • Uncategorized
  • Obserwuj
  • Obserwuj
  • Obserwuj

Social Spot sp. z o.o. 
BIURO:
ul. Partyzantów 24,
81-422 Gdynia
NIP: 5842813798

Regulamin/Polityka prywatności

Regulamin sklepu Social Spot
Polityka prywatności

Powiedz nam czego potrzebujesz

hello@socialspot.pl
698 618 364

Dołącz do społeczności Social Spot

Newsletter

Zapraszamy do grupy Social Media Kreatywnie

© Social Spot, 2021

Wstaw/edytuj odnośnik

Wpisz docelowy adres URL

Lub dodaj odnośnik do istniejącej treści

    Nie wprowadzono kryteriów wyszukiwania. Wyświetlane są najnowsze pozycje. Wyszukaj elementy lub użyj klawiszy strzałek w górę i w dół, aby je wybrać.