Patrząc na logo różnych marek mamy wrażenie, że to takie proste wymyślić logo. Ktoś kto projektował logo NIKE czy APPLE chyba nie miał za wiele pracy, prawda? Cóż… nic bardziej mylnego! Zwłaszcza w czasach kiedy na świecie jest miliony marek i każda chce przeciągnąć naszą uwagę na swoją stronę, wyraziste i wiele mówiące logo to podstawa sukcesu.
Praca nad logo od A do Z – case study: pre-opening restauracji Bombay
O nowym koncepcie restauracyjnym na mapie Trójmiasta dowiedziałyśmy się w lipcu 2020 roku. Wizja właścicieli: indyjska restauracja premium, lokalizacja tuż przy Molo w Sopocie, Szef Kuchni z New Dheli, kucharze z Indii, autentyczność, wysoka jakość produktów, piękne kolorowe wnętrze przepełnione aromatami prosto z dalekich Indii. Prośba o proste, minimalistyczne i eleganckie logo nawiązujące do jedzenia oraz oczywiście Indii.
Z taką informacją można by było w sumie usiąść do komputera i coś wymyślić. Nasza pierwsza prośba do właściciela restauracji była o numer telefonu do architekta, który projektuje wnętrze. Spójność to coś o co dbamy szczególnie, dlatego nie wyobrażałyśmy sobie zaprojektować logo w oderwaniu od wnętrza lokalu.
Wizualizacje, które otrzymałyśmy nas oszołomiły i mocno zainspirowały. Bez nich z pewnością nie udałoby nam się dojść do finalnego projektu, który powstał i zachwycił właścicieli.
Kto jest odbiorcą logo?
Kolejne pytanie, na które musiałyśmy sobie odpowiedzieć to: „Kto będzie gościem restauracji? Jaka jest estetyka tych osób? Jaki przekaz chcemy aby poszedł w ich kierunku?” Minimalizm, prostota, elegancja. Jedzenie, restauracja, kolory Indii, złoto.
To taka bardzo wstępna burza mózgów. Do właściwej doszło jak usiadłyśmy we dwie (jeszcze wtedy byłyśmy dwie) i otworzyłyśmy swoje głowy 🙂
Jedzenie: przyprawy, warzywa, owoce, talerz, sztućce. Indie: słoń, kolory, gorąco, palmy, słońce, mandale, joga, zen, chilli, mango. Elegancja: złoto na butelkowo-zielonym lub ciemno-bordowym tle, elegancki font.
W ten sposób powstają nasze moodboardy:
Od początku nasze pomysły na logo oscylowały wokół napisu ozdobionego jednym elementem, który będzie zarazem symbolem restauracji. Tak powstały nam pierwsze propozycje:
Szalenie spodobały nam się rozety na ażurowych ścianach w wizualizacji architekta. Pomyślałyśmy, aby z litery O zrobić podobną rozetę w klimacie indyjskich mandali. Okrągły kształt skojarzył nam się też z talerzem. Obłe kształty w ogóle psychologiczne kojarzą nam się lepiej niż ostre. Dają większy komfort, poczucie bezpieczeństwa, są przyjaźniejsze w odbiorze 🙂 Tak powstała ostatnia propozycja:
To ona zachwyciła właścicieli restauracji. Rozetę dopracowywałyśmy jeszcze po konsultacjach z architektem, gdyż to ona ma stanowić symbol miejsca i być umieszczona w wielu miejscach w restauracji.
Animacja
Do tworzonej właśnie strony www potrzebowałyśmy też, aby nasza rozeta się animowała dodając naszemu projektowi efektu wow 🙂 Strona aktualnie jest w budowie. Jesteśmy na etapie projektowania kolażu, który ozdobi sufity restauracji. Ruszamy z komunikacją w social mediach. Niedługo pochwalimy się efektami naszej dalszej pracy przy tym projekcie.
Konkluzja
Tworzenie brandingu to proces kreatywny od wizji właścicieli, poprzez inspirację nie tylko branżą czy wizją, ale też wnętrzem miejsca, aż po proces wykonawczy, akceptacji, poprawek. To z pewnością nie praca na 1 dzień.
To co cieszy nas najbardziej, to to, że mamy wpływ na budowanie wizerunku marki od samych podstaw poprzez wszelkie ważne elementy jak strona, koncepcja graficzna, aż po social media. To gwarantuje pełną spójność 🙂
Macie jakieś pytania / uwagi? Dajcie znać w komentarzu.
Pozdrawiamy!