Pamiętasz rodzinne wakacje z dawnych lat? Jeździło się wtedy często do tego samego miejsca, rok w rok. Ulubiona miejscówka, zaprzyjaźnieni właściciele ośrodka, restauracja na rogu ulicy ze smacznym, choć niezmieniającym się, menu.
Dziś w branży turystycznej i gastronomicznej o wiele trudniej jest o stałego klienta. Gonimy za nowościami, śledzimy trendy, chcemy odkrywać. Miejsce na nocleg czy obiad wybieramy szybko, nawet w ciągu kilkunastu sekund, kierując się aspektem estetycznym i wizualnym. Jeśli więc zauważasz tendencję spadkową w Twoim biznesie, oznacza to, że potrzebny jest rebranding marki.
Skąd wzięły się zmiany w procesie decyzyjnym konsumenta?
Wzrost popularności różnego rodzaju wyszukiwarek oznacza w praktyce, że Twoja konkurencja jest bliżej niż kiedykolwiek. Kiedy scrollujemy Booking w poszukiwaniu hotelu, o kliknięciu w daną ofertę decyduje zazwyczaj pojedyncze zdjęcie. Jeśli fotografia reprezentująca Twój obiekt jest nieestetyczna lub nie oddaje charakteru miejsca, użytkownik bez zastanawiania się przewinie dalej.
Gdy przeglądamy TripAdvisora lub po prostu Google Maps, szukamy informacji zarówno o ofercie lokalu, jak i panującym w nim klimacie. Sugerujemy się przede wszystkim aspektem graficznym: logo, cyfrową wersją menu, zdjęciami wnętrza i jedzenia, ewentualnymi dodatkowymi grafikami takimi jak kalendarz wydarzeń czy voucher. Jedno złe wrażenie wystarczy, aby potencjalny konsument wykonał kilka kliknięć… i wszedł na profil sąsiedniej restauracji lub baru.
Rebranding marki: na czym polega i co pozwala osiągnąć
Rebranding, mówiąc najprościej, to przemyślane działania, mające na celu zmianę sposobu, w jaki postrzegana jest dana marka. Mogą dotyczyć zarówno samego produktu, jak i sposobu jego nabywania czy języka komunikacji z klientem.
Markom, których oferta jest atrakcyjna, dobrze dostosowana do potrzeb klienta i wymaga jedynie rozpromowania, potrzebny rebranding wizualny. W jego skład wchodzi między innymi projekt logo, key visual, grafiki do wykorzystania na stronie internetowej, w social mediach czy do promocji konkretnych elementów oferty. Uatrakcyjnienie aspektów graficznych komunikacji pozwala wyróżnić się spośród konkurencji i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Co więcej, odpowiednio zaprojektowane grafiki decydują często o sukcesie wizerunkowym i tym, czy marka stanie się modna.
Jak przeprowadzamy rebranding wizualny dla naszych klientów?
Tego typu działania rozpoczynamy zawsze od rozmowy o potrzebach w zakresie komunikacji wizerunkowej. Czasem marce potrzebna jest wizualna przemiana od A do Z, jednak często zdarza się, że projektujemy na nowo tylko wybrane aspekty graficzne. Przykładowo: pozostajemy przy obecnym logo, które jest już rozpoznawalne, a proponujemy odświeżoną kolorystykę brandu i fonty. Oprócz tego, tworzymy przykładowe realizacje, takie jak plakaty, opakowania, wizytówki czy papier firmowy.
Pracując nad projektami, zawsze zwracamy uwagę na elementy koncepcyjne: filozofię marki, persony i grupy docelowe oraz pożądany styl komunikacji. To wyznaczniki, od których rozpoczyna się proces kreatywny.
Nasze realizacje i nadchodzące premiery
W ostatnich miesiącach przeprowadziliśmy wizualny rebranding dla marek takich jak: Niewinni Czarodzieje TrzyZero, Golf Park Gdynia, Restauracja Naturalna, Sparkle Candles czy Wakacyjna wioska Ngô. Ponieważ wiele z nich reprezentowało branżę gastronomiczną i turystyczną, obecnie możemy pochwalić się obszernym portfolio w zakresie tworzenia kart menu i kart hotelowych, ale też graficznych odsłon oferty do publikacji w social mediach lub na stronie obiektu.
Obecnie przeprowadzamy rebranding wizualny dla Browaru PG4, niezwykle klimatycznego miejsca zlokalizowanego w samym centrum Gdańska. Celem naszych działań jest dostosowanie wizualnej strony marki do grupy docelowej (osoby w wieku 30+) i przedstawienie PG4 jako miejsca idealnego na eventy, imprezy integracyjne i rodzinne lub po prostu nieformalne wyjście ze znajomymi. Komunikacyjne wyzwanie stanowi przede wszystkim właściwa prezentacja dwóch najważniejszych aspektów restauracji: szerokiej oferty kraftowych, wielokrotnie nagradzanych piw oraz menu pełnego pysznych dań.
Jesteśmy też na etapie tworzenia całego brandingu dla nowopowstającego w Sopocie hotelu Umi Hotel. W ścisłej współpracy z Dyrektorem Generalnym projektujemy takie elementy jak: oznakowanie obiektu, wszelkie druki wewnętrzne, gadżety itp.
Nie możemy się doczekać, aż będziemy mogli pochwalić się gotowymi projektami!
Czy Twojej marce potrzebny jest rebranding wizualny?
O tym najlepiej wiesz Ty sam/a 🙂 Z całą pewnością możemy natomiast powiedzieć, że każdej marce, która chce wyróżnić się spośród konkurencji i zdobyć nowych klientów, potrzebne są spójne, świadomie prowadzone profile w social mediach i komunikacja wizualna, która przyciąga uwagę.
Zastanawiasz się, jakie działania najlepiej podjąć, aby odświeżyć wizerunek Twojej marki? Umów się z nami na bezpłatną konsultację. Wypełnij poniższy formularz, odezwiemy się asap 🙂
Miłego dnia,
Paulina Niedzielsla
copywriterka Social Spot