Houston, we have a process. Czyli jak pracuje się z agencją marketingową.

Jak pracuje się z agencją marketingową Social Spot

 

Wokół agencji marketingowych wyrosły w naszym kraju legendy. Że to pieniądze wyrzucone w błoto, że agencja wystawia tylko coraz wyższe faktury, a klient kompletnie nie wie, co oni tam w ogóle robią. Wielu klientów narzeka na brak komunikacji, na wybiórcze podejście do marketingu i na mało skuteczne działania.

Niestety te obawy mają uzasadnienie w tym, że wiele agencji działa:

    • znając się słabo na marketingu – próg wejścia w ten biznes wcale nie jest wysoki
    • próbując mydlić oczy klientom – każde niepowodzenie można wytłumaczyć zmianami, które dynamicznie zachodzą w branży

Jak na takim zepsutym rynku znaleźć agencję, która będzie wiedziała co robi, będzie dowoziła wyniki i do tego jeszcze będzie elastyczna i komunikatywna? Cóż. Właśnie ją znalazłeś!

Opowiem Ci jak pracuje się z agencją marketingową Social Spot, a Ty sam wyciągnij wnioski.

[Strategiczne] myślenie nie boli

 

Rozpoczynanie jakichkolwiek działań marketingowych bez strategii działania jest jak leczenie choroby bez badań. Raz na jakiś czas się uda. Ale jeśli ma się udać zawsze, etap strategiczny jest kluczowy.

Klient kupuje Twój produkt aby poprawić sobie humor, zrealizować życiowy cel, a może pozbyć się jakiegoś problemu? Ile czasu zajmuje mu podjęcie decyzji? Ile razy musi zobaczyć komunikat, żeby kupić? Gdzie szuka produktów takich, jak Twoje? Gdzie spędza czas wolny? Co powstrzymuje go przez zakupem?

Strategia odpowie Ci na te oraz na wiele innych ważnych pytań. Jeśli chcesz zrealizować swoje cele biznesowe poprzez działania marketingowe – to będzie Twój drogowskaz.

Każdą współpracę z nowym klientem w Social Spot rozpoczynamy właśnie budową strategii. Ten etap przybiera różne formy:

  • Dokument zawierający strategię komunikacji – przesłany do klienta
  • Warsztat marki z klientem – wspólna praca nad strategicznymi elementami komunikacji
  • Strategia komunikacji jako wewnętrzne narzędzie agencji potrzebne do rozpoczęcia działań nad marką klienta

Nie zrobię jeśli nie uwierzę, że zadziała…

 

Na przestrzeni lat, odeszło od nas kilkunastu niezadowolonych klientów. Przeanalizowałyśmy powody ich niezadowolenia. Jest on zawsze ten sam. Klient nie uzyskał efektu, którego oczekiwał.

Dlaczego nie byłyśmy w stanie spełnić jego oczekiwań?

Przyczyny są dwie:

  • Numer 1. Klient zlecił nam jedynie fragment działań, które wpływają na efekt końcowy.
  • Numer 2. Klient nie słuchał zaleceń agencji lub nie zgadzał się na działania, które proponowałyśmy. A były one konieczne, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty.

W tym samym czasie mamy kilkunastu klientów, którzy osiągają z nami swoje śmiałe cele i są wyjątkowo zadowoleni z efektów współpracy. Opiekujemy się marketingiem tych klientów kompleksowo. Używamy do tego kanałów, narzędzi i taktyk odpowiednich dla branży, grupy odbiorców i etapu lejka marketingowego.

Patchworkowy marketing ma szanse powodzenia jedynie wtedy, gdy nad różnymi podwykonawcami czuwa jeden project manager w firmie. I spina wszystkie działania w całość.

Lanie wody zostawiamy innym „marketerom”

 

Czasy sprzedawania lodu Eskimosom minęły wraz z pojawieniem się internetu, porównywarek, opinii, mediów społecznościowych itp. Ściemamarketing mógł robić każdy. Marketing XXI wieku opiera się na badaniach, testach, analizach, wnioskach i doświadczeniu.

Jeśli zdecydujesz się na oddanie marketingu naszej agencji, Twoją marką będą opiekować się:

  • Project Manager – człowiek „szerokie spojrzenie na biznes”. Projektuje w sposób przemyślany wszystkie działania konieczne do osiągnięcia Twoich celów. Spina pracę całego zespołu projektowego.
  • Opiekun – Twój kontakt w naszej firmie. Wdraża komunikację w życie, rozmawia z Tobą o Twoich potrzebach, wyzwaniach. Wychodzi z inicjatywami i pomysłami. Tworzy media plan. (social media specialist, digital marketing specialist, marketing specialist).
  • Performance Specialist – człowiek, który wyda najwięcej Twoich pieniędzy, ale wyczyści przy tym Twoje magazyny. Projektuje i wdraża kampanie płatne: Google, Meta, LinkedIn, newsletterowe, smsowe.
  • Content Creator – człowiek chwytający momenty. Tworzy treści foto / video, które skradną serca Twoich odbiorców.
  • Grafik – człowiek „kreatywna głowa”. Projektuje komunikację wizualną, która sprzedaje. Twórca treści graficznych.
  • Copywriter – zamienia słowo w wino. Tworzy treści pisane, które trafiają w punkt.

Houston. We have a process.

 

Wprowadziłyśmy do agencji procesowe podejście, które gwarantuje, że każdy klient otrzyma usługi o jednolitej jakości, bez względu na to, kto je świadczy. Okazało się to być rozwiązaniem, które znacznie ułatwia nam pracę. Pracownicy mają jasno określone zadania, klienci wiedzą, czego mogą oczekiwać, a komunikacja stała się bardziej uporządkowana i pozbawiona zamieszania.

Przykładowy proces: Abonamentowa obsługa social mediów.

  • Do 5. dnia m-ca opiekun z ramienia agencji kontaktuje się z klientem i omawia plany i wyzwania na kolejny miesiąc (szczegółowo) oraz na 3-6 miesięcy (ogólnie).
  • Do 10. dnia m-ca w agencji dochodzi do spotkania „content burzing”. Udział w nim biorą: project manager, opiekun klienta, performance spec. Tu omawiane są pomysły na treści dla danego klienta, na podstawie informacji zebranych od niego. Powstaje zarys planu contentowego, uwzględniający lejki marketingowe.
  • Opiekun tworzy brief dla grafika oraz scenariusz sesji foto/video, dopasowanej do potrzeb w danym miesiącu.
  • Opiekun na podstawie zarysu content planu rozdysponowuje zadania: grafikom, content creatorom, copywriterom, a sam buduje harmonogram treści dla klienta.
  • Do 22. dnia m-ca powstają grafiki, zdjęcia, video, pisane są konkretne posty, treści do reklam płatnych, a wszystko jest osadzone w miesięcznym harmonogramie.
  • Harmonogram ląduje u project managera do sprawdzenia.
  • Ostatnie poprawki i harmonogram leci do klienta.
  • Kolejne poprawki lub od razu akcept klienta i można planować treści do wszystkich serwisów i mediów.

To oczywiście zarys procesu. Właściwa praca jest rozbudowana o inne działania jak na przykład proces pt. sesja foto/video, czy specyficzne działania dla danego klienta czy danej branży.

Feedback is KING

 

Jeśli jesteś typem klienta, który lubi być na bieżąco z tym, co się dzieje, dobrze trafiłeś. Apelujemy oczywiście o rozsądek – nie sposób nam efektywnie zajmować się Twoją marką, jeśli codziennie dopytujesz o wszystko ???? Ale bardzo cenny jest dla nas Twój feedback, Twoja znajomość specyfiki branży oraz Twoja wizja na biznes.

Szczera komunikacja jest kluczem do dobrej współpracy na linii Agencja-Klient, więc oferujemy Tobie naszą szczerość i tego samego oczekujemy w zamian.

Marketing bez ściemy

 

Co dwa tygodnie opowiadamy Ci, w formie krótkiego raportu, jakie działania podjęłyśmy w ostatnim czasie, aby przybliżyć Twoją firmę do osiągnięcia celów, które sobie założyliśmy. Co miesiąc otrzymujesz od nas rzetelny raport z cyferkami – zasięgi, followersi, wydatki na kampanie, CTR’y, konwersje itp.

Tu nie ma dróg na skróty. Jesteśmy wyznawczyniami teorii, że biznes musi być w 100% transparentny i uczciwy. Takie wartości są w zgodzie z każdą z nas. W Social Spot nie ma miejsca na nieuczciwość czy jakiekolwiek działania nieetyczne.

How much?

 

Jeśli dojrzałeś do decyzji zmiany agencji, z której nie jesteś zadowolony, jeśli szukasz partnera, który pomoże Ci wynieść Twój biznes na wyższy level, napisz do nas. Mamy doświadczenie i zasoby, do tego by zrealizować Twoje śmiałe cele.

Sprawdź PORTFOLIO SOCIAL SPOT, a następnie…

Wypełnij poniższy formularz, porozmawiamy o Twoim biznesie

 

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.

Dodaj komentarz

Zalogowany jako admin. Edytuj swój profil. Wylogować się? Wymagane pola są oznaczone *

Drag Watch video View Discover