Nie ma co ukrywać, że era wrzucania w social media przypadkowych zdjęć czy filmików minęła. Dziś aby zaistnieć w gąszczu innych treści, wyróżnić się pośród wielu podobnych marek, trzeba na media społecznościowe mieć fajny pomysł. Jak znaleźć taki pomysł? Jak się do tego zabrać? Od czego w ogóle zacząć?

 

Big Idea

Wiele marek ma jakieś swoje motto przewodnie. Misję, wizję, coś po czym chcą aby je kojarzono. Marek samochodowych podobnych do siebie jest wiele. Ale wśród nich jest jedna, która szczyci się najwyższym stopniem bezpieczeństwa. Smartfonów też jest cała masa, ale tylko jedna marka uważa, że jej smartfon jest inny niż wszystkie (Think Different), idzie pod prąd, produkuje inne ładowarki i korzysta z własnego systemu operacyjnego. Ty też możesz sprzedawać dokładnie to samo, co konkurencja, ale ubrać to w inną ideologię i wyróżnić się z tłumu.

Pierwszym krokiem w budowaniu strategii social media będzie więc zastanowienie jakie są moje USP (unique selling poitns) i skupienie się na nich w komunikacji.

Grupa odbiorców

To może wydawać się oczywiste, ale wcale takie nie jest. Często budując swoje komunikaty w mediach społecznościowych zapominamy do kogo mówmy. Kto jest naszym odbiorcą. Kto ma nim być. Do nastolatków marka musi mówić innym językiem niż do odbiorców 40+. Do ludzi, dla których celem życiowym jest wieczna zabawa i lansowanie się na mieście, trafisz innymi wartościami, niż do osób, które preferują rodzinną sielankę. A więc zdefiniuj swoją grupę odbiorców jak najbardziej szczegółowo.

Poznaj przedstawiciela tej grupy. Opisz jego przyzwyczajenia, upodobania i to, gdzie pracuje, czym podróżuje i co robi w czasie wolnym. Mając taką personę przed oczami, łatwiej będzie Ci do niej mówić.

 

Burza mózgów. Inspiracje.

Kiedy już wiesz do kogo mówisz i co jest wartością Twojej marki, przychodzi czas na proces kreatywny. Najlepiej jest zebrać zespół (nie tylko marketingowców, ale cały zespół) i rzucić hasło do kreatywnej wymiany zdań. To czas kiedy możecie poszukać inspiracji na Pintereście. Podglądnąć co robi konkurencja. Czy robi to dobrze i jak możemy zrobić to lepiej. Podpatrzeć jak robią to inni na świecie. Jak robią to w innych branżach – może uda nam się przenieść jakieś dobre pomysły na nasze pole.

Inspirowanie się wcale nie jest czymś niewłaściwym. Wiele pomysłów, które na co dzień widzisz w mediach społecznościowych to wynik inspiracji. Ważne aby nie powielać wprost, a faktycznie się inspirować.

Co brać pod uwagę tworząc nowe pomysły na komunikację?

  • styl pisania (copy) – na przykład: każde zdanie będziemy zaczynać od jakiegoś jednego zdania, dodamy do każdego posta dedykowany hashtag itp.
  • format (video, grafika, karuzela itp) – rozwinięcie tematu poniżej w case study
  • myśl przewodnia – rozwinięcie tematu poniżej w case study
  • zasoby – czy są w zespole osoby, które są w stanie zrealizować pomysł, czy mam odpowiednie materiały (zdjęcia, video), czy mamy budżet na fotografa/filmowca

Case Study – pomysł na social media restauracji

Jeśli chcesz wdrożyć w działania marketingowe w mediach społecznościowych kreatywny pomysł, ale sam nie czujesz się na siłach albo nie masz w zespole kreatywnych ludzi, którzy sprostają temu zadaniu, możesz zdać się na współpracę z kreatywną agencją social media.

Pokażemy Ci na dwóch przykładach jak wprowadzamy w komunikację naszych Klientów zupełnie #nowajakość

 

Restauracja Tłusta Kaczka w Gdyni

Big Idea: restauracja z prawdziwie polskimi smakami, na wysokim poziomie. Tradycyjna kuchnia polska w odświeżonym nowoczesnym wydaniu. Jej niekwestionowaną zaletą jest lokalizacja – w środku miasta, ale na uboczu, w otoczeniu Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Z okien restauracji rozpościera się widok na golf range oraz las. Idealne miejsce na uroczystości rodzinne, kameralne spotkania biznesowe, a nawet schadzki 🙂

Grupa docelowa: goście lokalni zarówno na rodzinny obiad weekendowy jak i na kameralne spotkania biznesowe w tygodniu, miłośnicy dobrej wykwintnej polskiej kuchni, turyści polscy i zagraniczni szukający w mieście dobrej polskiej restauracji. Goście 30+.

Ważnym elementem dla nas w tworzeniu pomysłu na komunikację restauracji jest fakt, że dziś każda restauracja ma już piękne profesjonalne zdjęcia dań i wnętrz. Ten element już żadnej z nich nie wyróżnia. Odbiorca widząc piękne zdjęcia dań z kilku różnych restauracji nie jest już w stanie ich odróżnić. Dlatego czas na nowe pomysły. Coś innego…..

Nasz pomysł

Ponieważ Tłusta Kaczka szczyci się, że jest prawdziwe polską restauracją i przykłada wielką wagę do tego faktu, postanowiłyśmy, że kreacje na Instagramie będą przypominały karty ze staropolskiej książki kucharskiej – prosto z półki naszej babci. Na Facebooka te same karty przeplatane prostymi grafikami (z ładnymi zdjęciami lub video).

 

W naszej agencji bardzo wielką wagę przykładamy do estetyki kreacji. Staramy się zaskakiwać za każdym razem, aby przyciągać uwagę nie tylko treścią, ale też kreacją…

Instagram puzzle w całości:

 

Dzięki takiej kreacji Tłusta Kaczka ma szansę kompletnie odróżnić się od większości trójmiejskich restauracji, zapaść w pamięć, a każdy kolejny post ma szansę osiągać większe zasięgi poprzez samą ciekawość odbiorców: „co będzie dalej…”

 

Instagram: instagram.com/tlusta.kaczka

Facebook: facebook.com/tlustakaczkagdynia

 

Restauracja Thai Thai

Big Idea: Kolejna restauracja z wyższej półki, a więc dobre zdjęcia już nie wystarczają. Restauracja szczyci się autentyczną kuchnią. Kucharze to prawdziwi Tajowie, składniki oryginalne, smak prosto z Krainy Uśmiechu.

Grupa docelowa: 35+, fani azjatyckich smaków, ludzie ceniący jakość nad cenę.

Czym tym razem zaskakujemy? Tu stawiamy również na ciekawe Instagram Puzzle, a na Facebooka przygotowałyśmy całą kolekcję cinemagraph’ów i gifów. Każdy kolejny post ma wzbudzać ciekawość. Dodatkowo postawiłyśmy na stworzenie mini przewodnika turystycznego nie tylko po smakach Tajlandii, ale też jej kulturze. Ten cel osiągamy dodając inspirujące ciekawostki o Tajlandii w fajnej formie graficznej.

 

 

Instagram: instagram.com/thaithai_restaurants

Facebook: facebook.com/thaithaiauthenticcuisine

 

Pamiętaj, że dziś w social mediach panuje wielki ścisk. Wygrają ci, którzy postawią na oryginalny i niebanalny pomysł.

Zainteresował Cię ten wpis? Chciałbyś otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach? Zapisz się na nasz newsletter. Nie spamujemy, wysyłamy tylko przydatny content 😉

Jeśli spodobał Ci się ten artykuł podziel się nim ze znajomymi!

window.lintrk('track', { conversion_id: 13611706 });