Tożsamość wizualna marki – czym jest i dlaczego warto ją mieć

Tożsamość wizualna marki jest jak styl ubierania się u człowieka. Po tym, jak jest ubrany możemy wiele rzeczy wywnioskować:

  • status społeczny
  • estetyka
  • upodobania i hobby
  • a czasem nawet wartości moralne

Wiadomo, że pozory mogą mylić, ale ludzkiej natury nie da się oszukać. A ludzie generalnie mają tendencję do skanowania człowieka (czy marki) i oceniania po pierwszym wrażeniu.

 

Źródło: Pinterest

Dlaczego warto zaprojektować tożsamość wizualną dla swojej marki

Branding marki jest trudno mierzalnym elementem marketingu. Ciężko jest ocenić zwrot z tej inwestycji, dlatego wielu przedsiębiorców zastanawia się po co w ogóle w niego inwestować.

Jeśli również należysz do tych osób, może kilka naszych argumentów Cię przekona ?

 

✅ Spójność komunikacji.

Niezależnie od tego, czy klient zobaczy Twój komunikat na Facebooku, czy w Google, czy na stronie www, czy na ulotce, bilbordzie, czy firmowym samochodzie, zawsze po milisekundzie będzie wiedział, że to komunikat Twojej marki.

Czy to takie ważne? Tak! W świecie, w którym jesteśmy bombardowani z każdej strony komunikatami, nasze mózgi nauczyły się filtrować. Zwracają uwagę tylko na to, co znane, lubiane.

✅ Odpowiedni przekaz do grupy docelowej.

Komunikacja marketingowa musi rezonować z estetyką i gustami grupy docelowej. Marki premium komunikują się w sposób elegancki i minimalistyczny. Marki dla młodzieży są kolorowe i dynamiczne. Aby osiągnąć odpowiedni przekaz potrzebne jest określenie charakteru komunikacji. Bez tego, każdy pracownik będzie tworzył marketing według własnego doświadczenia i uznania.

 

✅ Profesjonalizm marki. Dzięki spójnej tożsamości wizualnej Twoja marka będzie postrzegana jako bardziej profesjonalna w oczach potencjalnych klientów.

 

✅ Łatwość dla podwykonawców. Graficy, drukarnie, agencje marketingowe – dla wszystkich podwykonawców największym koszmarem jest brak jasno określonego key visuala marki, dla której mają projektować komunikaty. Każdy wtedy przygotowuje swoje rzeczy według własnego pomysłu i spójność totalnie się rozjeżdża.

 

✅ Konkurencyjność. Każda marka chce wyróżnić się na tle konkurencji, a ciekawie zaprojektowana tożsamość wizualna marki może bardzo pomóc w tym procesie.

 

✅ I chyba najważniejsze możesz zarobić więcej. Rozpoznawalne i profesjonalne marki budzą większe zaufanie, więc mają szansę sprzedać swoje produty czy usługi drożej.

 

Case Study: projekt tożsamości marki dla Filippo

Klient: Filippo – sklep z butami i torebkami (e-commerce + sklepy stacjonarne).

Zakres prac: 

  • projekt podstawowej księgi znaku marki (na podstawie posiadanego logo – dobór fontów, kolorystyki)
  • dobór stylu wizualnego wraz z elementami graficznymi do wykorzystania w komunikacji
  • projekt szablonów komunikatów do internetu oraz druku
  • projekt packagingu

 

Executive Team:

Kasia & Karolina – graphic designers

Realizacja:

Masz tylko logo?

Jeśli czujesz, że Twoja marka zagubiła gdzieś spójną tożsamość wizualną, zgłoś się do naszego kreatywnego teamu, który stworzy dla Ciebie piękne, użyteczne i marketingowo uzasadniony kierunkowskaz wizualny marki.

Wypełnij formularz, odezwiemy się szybko:

 

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.

Dodaj komentarz

Zalogowany jako admin. Edytuj swój profil. Wylogować się? Wymagane pola są oznaczone *

Drag Watch video View Discover