Kim jest UGC Creator
User Generated Content Creator (UGC Creator) to osoba, która tworzy content sama swoim telefonem bądź aparatem i udostępnia go marce do wykorzystania w swoich np. social mediach. Marki coraz częściej sięgają po tego typu kreatorów. Po co? Dla pewnych grup docelowych oraz w przypadku pewnych produktów lub usług, bardzo ważna jest dziś autentyczność. Autentyczność – innymi słowy, treści bez filtra, nieprzerabiane, nieretuszowane, po prostu nieprofesjonalne, a naturalne, tworzone tu i teraz.
UGC Creator to też sposób młodego pokolenia (przede wszystkim Z) na życie oraz pracę. Dostęp do coraz lepszych modeli telefonów pozwala wielu osobom, mającym wspaniałe poczucie estetyki oraz dryg do montowania i tworzenia ciekawych treści, na zarabianie. I nie są tutaj potrzebne duże zasięgi na Instagramie, czy TikToku, wystarczy dobre oko. Marki bowiem, nie kupują od twórców UGC zasięgów, tylko dobry content.
Czy UGC Creator może zastąpić fotografa
Najlepszym miksem dla digital marketingu marki jest połączenie profesjonalnych zdjęć i wideo z treściami, które powstają w wyniku współpracy z twórcami UGC lub influencerami. Bardzo dużo zależy też od strategii komunikacji marki, od branży, od produktu, od grupy docelowej. Niemniej autentyczność treści jest coraz bardziej pożądana przez odbiorców mediów społecznościowych, dlatego warto już dziś pomyśleć o tego typu rozwiązaniach w social media marketingu.
Czym różni się UGC Creator od Influencera
Influencer, oprócz tego, że tworzy dobry content, ma też świetne umiejętności budowania i angażowania społeczności. Marki płacą mu nie za dobrą treść, ale za dostęp do zaufanej społeczności tej osoby. W ostatnich kilku latach znaczenie influencer marketingu nieco osłabło. Wielu dużych influencerów traci zaufanie swojej społeczności w stosunku do publikowanych rekomendacji. Odbiorcy postrzegają ich jako słup ogłoszeniowy.
Twórca UGC wcale nie musi nawet zamieszczać jakichkolwiek treści związanych z marką na swoich profilach. Jego głównym zadaniem jest stworzenie dla marki ciekawego contentu.
Zalety współpracy z UGC Creator
Marka, w przypadku współpracy z kilkoma UGC kreatorami, ma szansę na ciekawe różnorodne i autentyczne treści. Z doświadczenia wiem, że na profilach wielu firm brakuje emocji, brakuje ludzi, brakuje życia, za dużo jest produktu. Dlatego my w Social Spot, od samego początku istnienia agencji, stawiamy na dobre instareportaże i sesje zdjęciowe, angażując do tego modeli i statystów.
Musimy pamiętać, że twórca UGC, to jest praca. Takie usługi najczęściej kosztują. Natomiast jest wiele produktów i usług, z których twórcy bardzo chętnie skorzystają, w zamian za udostępnienie ciekawego materiału. Jest też wielu początkujących twórców, którzy dopiero otworzą swoje portfolio. Dlatego, w wielu przypadkach, można liczyć na rozliczenie barterowe.
Szukasz pracy jako UGC Creator – napisz do nas
W naszej agencji jesteśmy otwarte na wszelakie możliwości współpracy z twórcami contentu. Jest to dziedzina dla nas szczególnie ważna. Jeśli wiec masz markę, która skupia się na publikowaniu contentu jedynie produktowego, a brakuje tego lifestylowego, zgłoś się do nas. Właśnie budujemy bazę UGC Creators!
A jeśli uważasz, że tworzysz ciekawe estetyczne i osadzone w dzisiejszych trendach treści, wyślij nam swoje portfolio. A my chętnie skorzystamy z usług wybranych twórców.
Na dzień dzisiejszy, poszukujemy wielu UGC kreatorów, chętnych do współpracy barterowej. W zamian za trzydniowy pobyt w apartamencie na półwyspie Helskim. Nasze oczekiwania to przede wszystkim estetyka, dobra jakość treści i fajny pomysł. Zależy nam też bardzo na rolkach, a więc ta umiejętność jest kluczowa.
Chcesz wiedzieć więcej, napisz do nas lub wyślij zgłoszenie na workwithus@socialspot.pl, koniecznie z dopiskiem UGC.
Miłego dnia,
Ania Amsolik
współtwórczyni Social Spot